Tagboard

Braces
posted on 03 January 2013 1/03/2013 10:55:00 AM

studs | Tumblr


Assalamualaikum. Hari ni hari yang ke 4 bulan January 2013. Cepatnya masa berlalu kan? Disebabkan masa ni dah pukul 2 pagi so dah hari Jumaat lah kan? K tadi aku sebok suruh adik aku tidur awal. Almaklumlah ni kan dh masuk musim persekolahan. Then dia ckp " eh esok jumaat lah kak" Aku mcm.................................. k malu sgt sbb lupa esok dah jumaat. hahaha org yg tgh merdeka ceni ah kan? well me~ hehe

Okay back to the topic. 

Meh sini aku nak ceghita sikit pasal braces. Bukan aku nak terang panjang lebar baik buruk pakai braces ni. Big no! Nak tahu, keep reading yeh

Dulu masa form 4, aku ada lah niat nak pakai braces. Kalau korang nak tahu, gigi kiut aku ni jarang gitu kata kau! Hee jarang bahagian atas je tapi tak tersangat jarang ah. Jarang gitu2 je *cover ni cover haha* Act dah lama nak pakai braces. Serious tgk org pakai nampak kiut je. Lagi lagi lelaki. hihihi

Then, gtau bonda tercinta yg anak dia yang omey ni nak pakai braces. Dia okay je. Bonda wa selalu okay. Dia sporting. Wa sayang dia ah! wuwuwu xx


So, my mom suggest me buat dgn klinik kerajaan sbb masa tu aku masih bawah umur. Lepas 17 or 18 tak silap aku takleh buat dah dgn kerajaan. Mean, kena buat dgn swasta lah. Buat dgn kerajaan kena bayar jugak hokayyyy. Zaman sekarang ada yg free ke? heh



Okay tamat bhg tu. Ni nak cerita bhg appointment pulok. Sebelom buat, ada lah akak yg kerja bhg pendaftaran tu cakap kalau nak buat braces dgn pihak dia kena tunggu paling lama 2 tahun dulu lepas habis appointment pastu baru pakar panggil nak buat balik and pakar tu sendiri akan decide kita ni akan pakai braces atau tak. Biar betikkkkkkk! Aku masa tu dh kureng mood nak buat tapi nk teruskan gak. Mana tahu akak tu jeles dgn aku ke. haha takda makna~

k, first appointment aku mmg suka gila! Sbb dapat dentist yang sgt baik and guess what? Dentist tu bagi big gift kat aku. wehooooo~ hihi siapa tak suka kan kalau org bagi gift kan? :D

Berlarutan lah smpai appointment yg ke 4 tak silap aku. Masa ni dah buat dgn real dentist ah. Sebelom tu dentist yg tgh practical yg buat. Hee dentist ni cina. 

Appointment yg ke 4 ni lah appointment aku yg terakhir aku pergi. Hahaha nak tahu kenapa? Ceni cerita dia ~

Masa aku tgh tgu turn.

Nurse : Next appointment doc akan cabut gigi belakang awak, atas and bawah. Lepas tu kena tunggu stahun lebih or lebih dari tu nak tgk gigi awk cane. Then baru buat appointment dgn pakar and he/she will decide samada awak perlu atau tak pakai braces.

Aku : Ohh okay okay *angguk tak ikhlas* haha


Ayat same je yg blakang tuuuu~ Eeee nyampah den :D
Kalau nak tgu lama tu baik aku buat braces sndiri kat rumah. hahaha nak tgu aku ni tua dulu kot baru nak buat. nak tgu gusi aku ni reput dulu agaknya. Eh gusi pun reput eyh? haha
 Seriously, aku tak tahu pulak buat dgn pihak kerajaan ni seleceh ceni. kalau aku tahu dari awal, mmg tak ah aku nak menghabiskan masa separuh hari kalau satu appointment. Geram tu jgn ckp ah kan? Mcm taknak bagi aku buat je~ *cedih*

Tapi aku tak marah pun. Aku tahu leceh sikit buat dgn kerajaan sbb bukan aku sorg je yg nak pakai pendakap gigi tu, ramai lagi noks :D

So nak tahu gigi aku skrg cane? Nak tahu?
















Gigi aku masih seperti duluuuuuu~ hahaha still jarang tapi double kiut :D Aku masih menangguh harapan memakai braces. In sha Allah suatu hari nanti :)



Bye! xx





← older newer →
welcome
about the owner
People love call me Aisyah. Was born on 1995. Allah servant. Love my family, Aniff gedik and friends. Follow button on the header. Thanks xx :)
Credits
Appreciation is always the best
Template handcoded by Twentyonekisses.
Banners from Fairycandlesxo.
Colors by Elseven.